Jenkki ahtimet

Valvojat: Teemu, pafo, NEVAKIITÄJÄ

Avatar
Rekkules
pahimmoosesti praatannu
pahimmoosesti praatannu
Viestit: 143
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 6:49 pm
Paikkakunta: Teuva
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rekkules » La Touko 27, 2006 7:27 pm

Teemu kirjoitti:Hyvää tuos olis se jotta se olis mukana jo alakierroksilla.
Niimmuttaku se piäni turpo käy turhaa moottorin päälle :wink: , se muuttuvasiipinen olis ehkä ratkaasu tuohon onkelmahan, mutta hommaahan siinolis.
No jos ny kumminki meinaat päätyä tuohon ihihin, niin pakolämpö ja painemittarit kii, että näköö koska pitää höllätä kaasua :lol:.

Niin kuinkas suuret tapit on patin pumpus? 6mm? Ja se pumppu vaatiis kyllä paineenalaasen rikastuspiirin, ettei kulutus pompsahra, siis turpon pumpun, niin olis hyvä.
Niin enhän mä näistä oikiasti mitää tiärä kunhan vain toimittelen :oops:.

Avatar
Bulldog offroad
pahimmoosesti praatannu
pahimmoosesti praatannu
Viestit: 200
Liittynyt: Su Huhti 09, 2006 3:57 pm
Paikkakunta: Kurikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bulldog offroad » Su Touko 28, 2006 1:43 pm

Joo kyllä ainakin se turbollisen pumppu olis hankinta listalla ennen turbottamista. Välijäährytin olis jo valamisna.
Ai juu, jos jollakin olis tietua 3,3 patun turbon mitoosta vois niitä laittaa tänne päin (kun on vain nuota veikkauksi jotta mä muistaasin ja en oo varma oon kuullu) näkis minkä kokoonen patus on alun perin.
Rapalentää!

Freddie
Huvudsaffären
Viestit: 205
Liittynyt: Ti Syys 27, 2005 12:57 pm
Paikkakunta: Kauhava
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Freddie » Su Touko 28, 2006 2:03 pm

Eikö sitä rikastuspiiriä saisi tehtyä kuinkaan syättöruuvin tilalle? luulis notta jonku kalavon laittaas punnaamahan syättöä isoommalle ku aharot alakaa nousta nii toimiis ku junan vessa.

Avatar
Bulldog offroad
pahimmoosesti praatannu
pahimmoosesti praatannu
Viestit: 200
Liittynyt: Su Huhti 09, 2006 3:57 pm
Paikkakunta: Kurikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bulldog offroad » Su Touko 28, 2006 4:38 pm

Sitä mäkin oon harkinnu jotta jotenkin joko ennen turboa alipaineella säätyvä tai turbon jäläkehen ylipaineella. Ei vain oo keriinny tutkimahan jotta minkä moisia palikoota tuohon pumppuhun tarttis.
Rapalentää!

Freddie
Huvudsaffären
Viestit: 205
Liittynyt: Ti Syys 27, 2005 12:57 pm
Paikkakunta: Kauhava
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Freddie » Ma Touko 29, 2006 3:48 pm

Onnistuuskos jos laittaas 'liian' piänen turbon ja siihen tekaasis jämäpaloosta jonkumoosen hukkaportin, tarpeheksi isoon tiätysti, pitämähän pakopaineet kuris, elikkä vähä niinku päästääs vaan pualet pakokaasuusta ahtimelle.

Luulis notta tuallaanen pikku svitseri pyäriis patrollis jo tyhyjäkäynnilläkin aika haipakkaa?

Avatar
Bulldog offroad
pahimmoosesti praatannu
pahimmoosesti praatannu
Viestit: 200
Liittynyt: Su Huhti 09, 2006 3:57 pm
Paikkakunta: Kurikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bulldog offroad » Ma Touko 29, 2006 4:02 pm

Tuos ihis olis valamihiksi hukkaportti joka on liki yhtäsuuri kun pakopuolen muutkin aukot. Ainut notta siihen pitääs teherä tankohon kiertehet jotta sais ne ahtopainehet säärettyä sopiviksi.
Rapalentää!

Avatar
Rekkules
pahimmoosesti praatannu
pahimmoosesti praatannu
Viestit: 143
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 6:49 pm
Paikkakunta: Teuva
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rekkules » Ma Touko 29, 2006 7:59 pm

Freddie kirjoitti:Onnistuuskos jos laittaas 'liian' piänen turbon ja siihen tekaasis jämäpaloosta jonkumoosen hukkaportin, tarpeheksi isoon tiätysti, pitämähän pakopaineet kuris, elikkä vähä niinku päästääs vaan pualet pakokaasuusta ahtimelle.

Luulis notta tuallaanen pikku svitseri pyäriis patrollis jo tyhyjäkäynnilläkin aika haipakkaa?
:shock: Mutta eikös tuas menisi koko ahtimen hyäty hukkahan? en tiärä?

No onko kukaa selevittäny pumpun elementtien kokoa?

Mitä jos veis sen pumpun pumppupajalle, niin sais ainaki kuulemma alasyättöä reilusti ku jotaki jousta muutteloo :wink: :lol:

Ja siihen sitte kunnon turpo, ettei mitää pilleriä :)

Freddie
Huvudsaffären
Viestit: 205
Liittynyt: Ti Syys 27, 2005 12:57 pm
Paikkakunta: Kauhava
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Freddie » Ma Touko 29, 2006 8:15 pm

Ahtimen hyätyhän tuloo imusarjaan puristetusta ilimasta, ei kait sille ilimalle kuulu mitä rööriä pitkin pakokaasut kulukoo vai?

Ei tiärä ku ei oo kokeellu, mutta yhtäkkiä kuvittelis nottei sitä huamaa pyärittääkö aharinta osa pakokaasuista vai namibialaanen positiivari apinansa kans :?:

Ai nii, yhtäkkiä olis kuvitemis notta 9mm elementit olis mutta torellakin mutua tuo.

Avatar
Rekkules
pahimmoosesti praatannu
pahimmoosesti praatannu
Viestit: 143
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 6:49 pm
Paikkakunta: Teuva
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rekkules » Ma Touko 29, 2006 8:46 pm

Ahtimen hyätyhän tuloo imusarjaan puristetusta ilimasta, ei kait sille ilimalle kuulu mitä rööriä pitkin pakokaasut kulukoo vai?

Ei tiärä ku ei oo kokeellu, mutta yhtäkkiä kuvittelis nottei sitä huamaa pyärittääkö aharinta osa pakokaasuista vai namibialaanen positiivari apinansa kans

Ai nii, yhtäkkiä olis kuvitemis notta 9mm elementit olis mutta torellakin mutua tuo.
Niin mä ajattelin, että silläki kaasulla joka ohjattaas pakosariasta pois, niin vois pyärittää sitä isoompaaki turpoa kyllälujaa.

9mm :shock: :shock: :shock:
onko tua ny varma tiato? eikö joku voisi jostaki tarkastaa.
Siältähän pitääs tulla sitte tavaraa ku kraanasta :lol:

Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras » Ti Touko 30, 2006 6:02 am

Rekkules kirjoitti: Niin mä ajattelin, että silläki kaasulla joka ohjattaas pakosariasta pois, niin vois pyärittää sitä isoompaaki turpoa kyllälujaa.
Mutta jos tavoote olis saara maharollisimman alahalta turbo mukaan? Yhtäkkiä tuntuis ettei voi toimia tuollainen viritys.

Eli tilanne tyhjäkäynnillä hukkaportti on kiinni ja sanotaan ny notta vaikka 1000 ringillä olis jo painetta niin palio notta hukkaportti aukiais.

Käviskö tuollainen tasaisesti koskaan, vai olisko tyhjäkäyntiki ku herlevin doriksessa?
Rekkules kirjoitti: 9mm :shock: :shock: :shock:
onko tua ny varma tiato? eikö joku voisi jostaki tarkastaa.
Siältähän pitääs tulla sitte tavaraa ku kraanasta :lol:
Ei todellakaan ollu varmaa tietoa. Joku alitajunnasta tullut häivähdys menneestä elämästä jolloin olin dieselasiantuntija ja tiesin kaikesta kaiken. :lol:

Tämä on paljon huonompi elämä ku ei tiedä mistään mitään. :oops:

Jollapaku
pahimmoosesti praatannu
pahimmoosesti praatannu
Viestit: 183
Liittynyt: Ke Loka 05, 2005 8:23 pm
Paikkakunta: Töysä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jollapaku » Ti Touko 30, 2006 6:46 pm

Rekkules kirjoitti:
Ahtimen hyätyhän tuloo imusarjaan puristetusta ilimasta, ei kait sille ilimalle kuulu mitä rööriä pitkin pakokaasut kulukoo vai?

Ei tiärä ku ei oo kokeellu, mutta yhtäkkiä kuvittelis nottei sitä huamaa pyärittääkö aharinta osa pakokaasuista vai namibialaanen positiivari apinansa kans

Ai nii, yhtäkkiä olis kuvitemis notta 9mm elementit olis mutta torellakin mutua tuo.
Niin mä ajattelin, että silläki kaasulla joka ohjattaas pakosariasta pois, niin vois pyärittää sitä isoompaaki turpoa kyllälujaa.

9mm :shock: :shock: :shock:
onko tua ny varma tiato? eikö joku voisi jostaki tarkastaa.
Siältähän pitääs tulla sitte tavaraa ku kraanasta :lol:
Mullakin olis joku häivährys notta olis 9mm mutta varmaksi ei tierä sanua kunei tuu nuita trolleja harrastettua.. :) kyllähän tuakin asia palstalta löytyis ku jaksais ettiä.
SLCK #113
-1986 HJ-61-
-1986 HJ-60-

Avatar
Rekkules
pahimmoosesti praatannu
pahimmoosesti praatannu
Viestit: 143
Liittynyt: Ke Joulu 21, 2005 6:49 pm
Paikkakunta: Teuva
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rekkules » Ti Touko 30, 2006 7:23 pm

Jollapaku kirjoitti: Mullakin olis joku häivährys notta olis 9mm mutta varmaksi ei tierä sanua kunei tuu nuita trolleja harrastettua.. :) kyllähän tuakin asia palstalta löytyis ku jaksais ettiä.
No mutta jos kerta mersuski tuloo montasataa hevoosta 7mm tapiilla, niin kuinka täs vois olla 9mm ja eikös hj 60: seski ollu 7mm :roll:.
Mutta jos tavoote olis saara maharollisimman alahalta turbo mukaan? Yhtäkkiä tuntuis ettei voi toimia tuollainen viritys.

Eli tilanne tyhjäkäynnillä hukkaportti on kiinni ja sanotaan ny notta vaikka 1000 ringillä olis jo painetta niin palio notta hukkaportti aukiais.

Käviskö tuollainen tasaisesti koskaan, vai olisko tyhjäkäyntiki ku herlevin doriksessa?
No kai sen vois saara toimihin tyhyjäkäynnillä?, mutta kunei aina ajeta tyhyjäkäynnillä ja mullon sellaanen kutina, ettei se toimisi yhtää maantiällä, olis ehkä huanoo ku vapari? ja turpon kompura puales ei riitä tuatto, ei tiä?
No onko siinä 3,3: ses muka niin huano alavääntö, ettei se muka riittääsi, eikaseny siitä huanone jos siihen oikiankokoosen turpon panoo?
ja kyllähän se herää, jos vain ruakaa annetahan :wink:

Kansa huutaa:HHHHHHOOOOOOOLLLLLLLLSSSSSSSSEEEEEEEEETTTTTTTTTTT :lol:

Avatar
Bulldog offroad
pahimmoosesti praatannu
pahimmoosesti praatannu
Viestit: 200
Liittynyt: Su Huhti 09, 2006 3:57 pm
Paikkakunta: Kurikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bulldog offroad » Ti Touko 30, 2006 7:28 pm

No tuskin se huonommaksi menöö millään turbolla se alavääntö eikä se ny aiva onnetoon vakionakaan oo kun vain pikkuusen vaihtaa kulunutta osaa parempahan.
Rapalentää!

Vastaa Viestiin

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija